با ورود هوش مصنوعی به نرم افزار های مختلف شاهد آن هستیم که تاثیر این اتفاق در پروژه های کامپیوتری بسیار مفید بوده و با استفاده از هوش مصنوعی می توان کار های خود را در مدت زمان بسیار کمتری به انجام رسانیم. یکی از این قابلیت ها مربوط به هوش مصنوعی ایلوستریتور می باشد.

ادوبی ایلوستریتور چیست؟

Adobe Illustrator یک نرم‌افزار طراحی برداری است که توسط شرکت Adobe توسعه داده شده است. این نرم‌افزار از تکنولوژی برداری استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویری با کیفیت بالا و بدون افت کیفیت را بسازند. ایلوستریتور برای طراحی لوگوها، نمادها، نمودارها، تصاویر وکتوریال و سایر موارد گرافیکی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار از قابلیت‌هایی مانند خطوط و شکل‌ها، افکت‌ها، رنگ‌ها و قابلیت ایجاد لایه‌ها برای انجام پروژه‌های گرافیکی پیچیده استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی ایلوستریتور
هوش مصنوعی ایلوستریتور

 

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یک حوزه فناوری است که به ماشین‌ها و سیستم‌های کامپیوتری که معمولا سرور های عظیم و قدرتمند هستند امکان می‌دهد وظایفی را انجام دهند که قبلاً به انسان‌ها وابسته بوده‌اند و نیاز به دانش و فهم از سوی آنها دارند. این تکنولوژی از الگوریتم‌ها و مدل‌های ریاضی گوناگون و پیچیده ای برای یادگیری از داده‌ها استفاده می‌کند و توانایی ارتقاء و بهبود عملکرد خود را دارد.

یعنی یک هوش مصنوعی با استفاده از داده هایی که در طول کمک به بشریت انجام می دهد، پیوسته آنالیز و تحقیق می کند و به وسیله فرایند ماشین لرنینگ توانایی خود در آن زمینه را افزایش می دهد.

 

 

ارتباط ادوبی ایلوستریتور و هوش مصنوعی

نرم افزار ادوبی ایلوستریتور نیز همانند بقیه نرم افزار های گرافیکی همچون ادوبی فتوشاپ و ادوبی پریمیر از قابلیت هوش مصنوعی عقب نمانده و در ورژن 2024 قابلیت Text To Vector Graphic به این نرم افزار اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت می توانید پراپمت (دستور) مربوط به ایجاد یک آبجکت را به نرم افزار وارد کنید و سپس نرم افزار اقدام به ایجاد درخواست شما می کند.

هوش مصنوعی ایلوستریتور
هوش مصنوعی ایلوستریتور

 

دسترسی به هوش مصنوعی ایلوستریتور

برای دسترسی به هوش مصنوعی ایلوستریتور باید نرم افزار ادوبی ایلوستریتور را به ورژن حداقل 2024 آپدیت کنید. پس از آپدیت به این ورژن برای استفاده از هوش مصنوعی ایلوستریتور می توانید به دو روش اقدام کنید:

1. مراجعه به پنل Text To Vector Graphic

به منوی Window مراجعه کنید و گزینه Text To Vector Graphic را انتخاب کنید.

text-to-vector-graphic
text-to-vector-graphic

حال در پنلی که باز می شود قسمت های مختلف را مشاهده می کنیم. در قسمت نخست یعنی Type می توانید تعیین کنید نوع پراپمتی که می خواهید برای‌تان ایجاد شود چه باشد. شما می توانید 4 نوع پرامپت را برای ایجاد وکتور انتخاب کنید:

  1. سابجکت
  2. آیکن
  3. صحنه
  4. پترن

text-to-vector-graphica

چنان چه فایل وکتوری از پیش داخل سند ایلوستریتور دارید و می خواهید پرامپت مد نظرتان در سبک و استایل آن فایل وکتور ایجاد شود، از قسمت Styles & Settings می توانید گزینه Pick styles from a reference را انتخاب کنید و از از طرح دلخواه خودتان یک نمونه بگیرید.

text-to-vector-graphica

از قسمت Detail in vector graphics می توانید میزان جزئیات موجود در آرتورک را تعیین کنید. اگر دوست دارید پرامپت شما مینیمال باشد می توانید به سمت Minimal بکشید و اگر دوست داشتید که دارای جزویات خیلی زیادی باشد می توانید به سمت Complex بکشید.

text-to-vector-graphica

اما قسمت اصلی مربوط به قسمت Prompt می باشد. در این قسمت دستور خود را وارد کنید. سعی کنید ساده و واضح بنوسید و مستقیما به چیزی که نیاز دارید اشاره کنید.

پس از نوشتن بر روی دکمه Generate کلیک کنید و منتظر بمانید. تصویر مد نظر برای شما ایجاد می گردد.

text-to-vector-graphica

همچنین در قسمت Sample Prompts نیز تصاویری از پیش ساخته شده وجود دارد که می توانید انتخاب کنید و آنها را وارد پروژه ایلوستریتور کنید.

text-to-vector-graphica

 

 

2. مراجعه به پنل Properties

برای دسترسی سریع تر به پنل Text to vector graphic می توانید به پنل Properties مراجعه کنید. در قسمت بالایی این پنل گزینه Text to vector graphic وجود دارد. اگر بر روی آن کلیک کنید دقیقا محیط پنل Text to vector Graphic برای‌تان باز می شود و می توانید سریع تر اقدام به پراپمت نویسی کنید.

 

باید خرید قانونی انجام دهید

برای استفاده از هوش مصنوعی ادوبی، چه در نرم افزار ایلوستریتور و یا بقیه نرم افزار های ادوبی باید اقدام به خرید قانونی نرم افزار کنید. نسخه های کرکی نمی توانند وکتور هارا برای شما جنریت کنند.

همچنین متاسفانه به علت تحریم هایی که بر علیه ایران وضع شده، اگر هم خرید قانونی کردید حتما باید با یک فیلترشکن اقدام به استفاده از این قابلیت کنید.

 

نمونه پراپمت در هوش مصنوعی جدید ایلوستریتور

در زیر نمونه ای از پرامپت را مشاهده می کنید. دستوری که داده شد:

لطفا یک تصویر از خرسی بساز که در دستش یک تیشرت دارد. حالت تصویر آبرنگی باشد.

نتیجه ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ایلوستریتور:

هوش مصنوعی ایلوستریتور
هوش مصنوعی ایلوستریتور

 

نظر شما چیست؟ حتما کامنت بگذارید