فلوت کارتن چیست؟

انواع فلوت های کارتن ها در بسته بندی

انواع فلوت های کارتن ها در بسته بندی: فلوت های زیگزاگی کارتن ها جزو ضروری متریال های بسته بندی هستند. پنج نوع اصلی فلوت وجود دارد: A، B، C، E و F. این خمیدگی‌ها در ضخامت متفاوتی واقع می‌شوند که از ۰.۸ میلیمتر تا ۵ میلیمتر متغیر است. ترتیب A تا F ممکن است باعث شود که فکر کنیم این فلوت ها بر اساس برتری نام گذاری شده اند اما این نام گذاری صرفا بر اساس اختراع می باشد. در واقع فلوت های A زود تر از بقیه اختراع شده اند و هیچ برتری نسبت به دیگری ندارند بلکه در ویژگی های خود متفاوت هستند.

 

مزایای کارتن های فلوت

کارتن فلوت به نسبت ارزان، قابل استفاده مجدد، قابل بازیافت است و عملکرد قابل پیش‌بینی و قوی در حین انتقال فراهم می‌کند. کسب‌وکارها بر قدرت و توانایی کارتن فلوت برای محافظت از اقلام در حین انتقال، حساب می‌کنند.

مزایای کلیدی کارتن های فلوت:

  • حاوی مواد بازیافتی بوده و خود قابل بازیافت است.
  • برای نیازهای دیگر قابل استفاده مجدد است.
  • سبک و بدون مواد پلاستیکی است.
  • وقتی پوشال شود، ارزش بازفروشی دارد.
  • محافظت بی‌نظیری برای اقلام در حین انتقال ارائه می‌دهد.
  • یک متریال قابل چاپ می باشد.

 

انواع فلوت کارتن ها

انواع فلوت های کارتن ها در بسته بندی

A فلوت – قوی ترین انتخاب

ضخامت: 5mm

A فلوت ضخیم‌ترین فلوت های تمامی کارتن ها است، با ضخامتی حدود ۵ میلیمتر، که آن را به گزینه‌ی عالی برای اجناس شکننده که نیاز به حفاظت اضافی دارند تبدیل می‌کند. همچنین مقاومت این نوع فلوت آن را برای بسته‌بندی اجناس سنگین مناسب می‌کند.

 

B فلوت – مناسب برای چاپ و بسته بندی داخلی

ضخامت: 3.2mm

B فلوت یک ضخامت رده متوسط دارم که حدود 3.2 میلیمتر می باشد. B فلوت، نه‌تنها به دلیل مقاومت در برابر فشار و سوراخ شدن، بلکه به خاطر سطح مناسب برای چاپ لوگوها، گرافیک‌ها و متون، برای اجزای داخلی بسته‌بندی بسیار مناسب است.

 

C فلوت – مناسب برای حمل و نقل

ضخامت: 3.2mm

C فلوت دومین گزینه از لحاظ ضخامت می باشد: با ضخامتی حدود ۳.۲ میلی‌متر. C فلوت معمولاً برای کارتن های حمل و نقل استفاده می‌شود زیرا در برابر فشردگی و فشار مقاومت می‌کند. همانند B فلوت، برای چاپ مواد تبلیغاتی و برندینگ نیز گزینهٔ عالی محسوب می‌شود.

 

E فلوت – نازک ترین و جادار ترین

ضخامت: 1.6mm

E فلوت دومین گزینهٔ نازک‌ است که حدوداً ۱.۶ میلی‌متر ضخامت دارد. E فلوت یک انتخاب مناسب برای کاهش فضای ذخیره‌سازی و هزینه‌ها است و معمولاً برای بسته‌بندی کالاهای مصرفی استفاده می‌شود.

 

F فلوت – انتخاب ایده برای بسته بندی سخت

ضخامت: 0.8mm

فلوت F نازک‌ترین نوع همه فلوت‌های موج دار است، با ضخامت تقریبی 0.8 میلیمتر. فلوت F بهترین گزینه برای بسته‌بندی کالاهایی است که به استحکام نیاز دارند.

 

هر نوع فلوت موج دار وظیفه منحصر به فرد خود را دارد و انتخاب مناسب بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ مانند وزن و شکنندگی کالای بسته‌بندی شده، همچنین نیازهای مربوط به ذخیره‌سازی و چاپ.

 

اگر به مبحث طراحی بسته بندی علاقه دارید دوره جامع طراحی بسته بندی رو بهتون پیشنهاد می کنم:

انواع فلوت های کارتن ها در بسته بندی