یکی از عناصر بسیار زیبا کننده هر طرح گرافیکی استفاده از گرادینت ها هستش. اما این گرادینت ها قانون های مهمی دارند که حتما و حتما باید بلد باشیم تا گرادینت های زیبایی خلق کنیم. در این مقاله آموزش ۶ نکته مهم برای ایجاد گرادینت های بهتر بیان خواهد شد.

۶ نکته مهم برای ایجاد گرادینت بهتر

۱. طبیعی نگهش دار!

به آسمون نگاه کن. فرض کن که روزه، یه آسمون آبی رو میبینی که داره به طور طبیعی محو میشه. این چیزیه که ما دنبالش هستیم. گریدینت های مفید از هارمونی رنگ های آنالوگ یا مونوکراماتیک تشکیل میشن! از استفاده رنگ های مکمل بشدت خودداری کنید!

 

۶ نکته مهم برای ایجاد گرادینت بهتر

۲. نرم باشه!

با گریدینت پوینت ها انقدر بازی کن تا وقتی که نرم و طبیعی به نظر بیاد. تلاش کند که پوینت هارو گسترش بدی و یک گریدینت نرم ایجاد کنی. همچنین میتونی با اپسیتی هم بازی کنی تا یک گریدینت هارمونی ایجاد کنی که عالی بنظر می رسه!

 

۶ نکته مهم برای ایجاد گرادینت بهتر

۳. جهت و احساس رو رعایت کن!

جهت و احساس هم مهمه! تلاش کن در فضا های بزرگ تر و المان ها از گریدنت های مورب استفاده کنی. ما از بالا به پایین میخونیم (و نور از طرف آسمون به پایین میتابه). قرار دادن رنگ های روشن تر در سمت بالا معنی بیشتری به یک ساختار مشخص میده!

 

۶ نکته مهم برای ایجاد گرادینت بهتر

۴. مراقب متن ها باش!

همچنین میتونیم گریدینت هارو به متن هم اعمال کنیم، اما خیلی مراقب باش. توی عناوین خیلی عالی هستش، یا در اصطلاحات مهم یا در نقل قول هایی که به کمی تاکید احتیاج دارن. تا حد الامکان تلاش کنید که به متون طولانی گریدینت اعمال نکنید؛ میتونه کاملا خوانایی رو پیچیده کنه!

 

۶ نکته مهم برای ایجاد گرادینت بهتر

۵. احساس و مخاطب

ما برای مخاطب های خاصی ظاهر رو به اجرا در میاریم، درسته؟ هیچوقت فراموش نکن که با کاربراتون ارتباط برقرار کنی. گریدینت ها ترکیبی از رنگ هایی هستند که اگه خوب انتخاب شده باشند، یک پیام یا حس خاصی رو به مخاطب القا می کنند!

۶ نکته مهم برای ایجاد گرادینت بهتر

۶. عاقلانه استفاده کن!

موضوع فراهم کردن یک تجربه زیبا بدون فراموش کردن مهم ترین چیز یعنی محتوا هستش! از گریدینت ها به نرمی استفاده کنید. اعمال کردن گریدینت ها به شکل اغراق آمیز میتونه باعث بشه که کاربرانتون فرار کنند، این خواسته شما نیست!

 

© حق انتشار برای آی گرافیکال محفوظ می باشد.